Archive

April, 2011

In the wake of the recent, widespread, but misguided publicity surrounding the FBI memorandum written by Special Agent-in-Charge Guy Hottel—which recounted the alleged recovery of three "flying saucers" in New Mexico—numerous articles have appropriately debunked the document, including one written for livescience.com by Skeptical Inquirer magazine's managing editor Ben Radford. See FBI's UFO File: Proof of Roswell?.

The supposedly just-released, supposedly important memo is neither and Radford rightly says just that. So far, so good. However, in an apparent effort to suppress relevant facts related to the UFO crash-recovery story—facts that Radford would never mention—livescience.com has declined to post my own input. In response to Radford's remarks I wrote a detailed comment, which received an "awaiting moderation" reply when I tried to post it. As of this date it still has not appeared on the website and seems to have been rejected. In any case, here is what I attempted to add to the discussion …